Sign up for our newsletter

A federal judge in New York has rejected a lawsuit filed last September against a media company by former Trump campaign adviser Carter Page.

In the lawsuit filed against Oath Inc., the parent company of Yahoo, Page alleged that he had been threatened as a result of a news article published by Yahoo in September 2016, The Hill reported.

Page also alleged that his business relationships had been harmed due to the publication of the article, which reported that Page was the subject of an investigation by U.S. intelligence agencies following a July 2016 trip to Moscow.

The article also contended that intelligence officials were investigating Page for possibly meeting with high-level Kremlin officials, such as Rosneft CEO Igor Sechin and Russian influencer Igor Diveykin.

Page, who was a volunteer adviser to the Trump campaign, insisted that such meetings never occurred.

Representing himself in federal court, Page claimed that he received death threats because of the Yahoo news article, which he criticized as exhibiting “exceedingly low journalistic standards.”

Federal Judge Lorna Schofield ruled that Page’s claims failed “as a matter of law,” and that his lawsuit did not include “sufficient factual allegations.” The lawsuit will not move to trial.

In February, Page was cited as a central figure in a Republican memo that alleged surveillance abuses at the Department of Justice.

The memo accused Justice Department Officials of improperly using information from the so-called Trump dossier — a controversial opposition research document compiled during the 2016 presidential election — to obtain surveillance warrants on Page.

Sign up for our newsletter

Click here to join the comments

Previous article‘March for Our Lives’ becomes secret money non-profit gun control group
Next articleAustin bomber identity, photo, surveillance video released